Mediabyrån

Marknadsföring som ger resultat

Digital annonsering

Vi hittar innovativa sätt att nå ut till din målgrupp

Välkommen till Mediabyrån, din partner för displayannonsering och programmatiska köp.
I den snabbt föränderliga digitala världen är det avgörande att hitta innovativa sätt att nå ut till din målgrupp, och vi är här för att hjälpa dig göra just det.

Digitala annonser

Programmatiska köp/ responsiva annonser

Syns på rätt ställe och för rätt målgrupp. Ett effektivt sätt att nå sina kunder är att följa deras intressen. Med programmatiska köp så syns du på de nyhetssajter och webbplatser som dina målgrupper/kunder använder.

Vi plockar fram rätt strategi och målgrupp och följer upp med resultatmätning.

Retargeting / Remarketing

Retargeting kallas ibland även remarketing och innebär annonsering riktad mot dem som redan visat intresse för ditt erbjudande. De kan ha besökt din sajt, klickat på något i dina kanaler eller redan handlat av dig. Retargeting är en smart och väldigt kostnadseffektiv strategi.

Remarketing handlar om att engagera målgrupper som redan har interagerat med ditt varumärke i syfte att uppmuntra dem att vidta önskade åtgärder som de kan vara intresserade av, till exempel konverteringar.

YouTube

Målstyrd videoannonsering är ett effektivt sätt att både varumärkesannonsera men även att köra kampanjer. Med annonsering via YouTube når man enorma volymer tittare, vilket lett till att det blir ett självklart val för att nå sina målgrupper.

Vi plockar fram rätt strategi och målgrupp och följer upp med resultatmätning.

Varför Displayannonsering och Programmatiska Köp?

Displayannonsering och programmatiska köp representerar två av de mest avancerade och effektiva sätten att nå din målgrupp online.
Här är några av de främsta fördelarna med att använda dessa metoder för din marknadsföring:

1

Visuell dragningskraft:

Displayannonsering tillåter dig att använda visuella element som bilder, video och interaktivt innehåll för att fånga din målgrupps uppmärksamhet på ett övertygande sätt.

2

Målgruppsprecision:

Med programmatiska köp kan du använda avancerade målinriktningstekniker för att nå ut till en mycket specifik målgrupp baserat på ålder, kön, intressen, beteenden och geografisk plats. Detta säkerställer att dina annonser når rätt personer vid rätt tidpunkt.

3

Realtidsjusteringar:

Programmatiska köp gör det möjligt att optimera dina annonser i realtid baserat på resultat och prestationer. Detta innebär att du alltid har möjlighet att förbättra din kampanj och maximera avkastningen på investeringen.

4

Effektiv budgethantering:

Du har full kontroll över din budget och kan optimera din annonseringsstrategi för att minimera slöseri med resurser och maximera resultatet.

5

Mätbara resultat:

Båda metoderna ger detaljerad insikt i hur dina annonser presterar. Du kan enkelt mäta konverteringar, klickfrekvens, kostnad per konvertering och andra nyckeltal för att utvärdera din kampanjs effektivitet.

6

Vi har erfarenheten:

Vi har omfattande erfarenhet av att skapa och genomföra kampanjer som ger synliga resultat och ökad lönsamhet.

Vill du veta mer?

Låt oss hjälpa dig att utnyttja fördelarna med displayannonsering och programmatiska köp för att ta din marknadsföring till nästa nivå. Kontakta oss idag för att diskutera hur vi kan skräddarsy en strategi som passar dina unika behov och mål.

Kontakt

Mediabyrån i Norr AB
Varugatan 8
931 76 Skellefteå

Tel: 0910 – 70 11 70
E-post: kontakt@mediabyran.se
© 2024 Mediabyrån i Norr AB. All Rights Reserved.